Blog

27 آذر, 1398

سازمان ملی استاندارد باید از تایید جرثقیل‌های فرسوده و قدیمی خودداری کند

عضو شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه سازمان ملی استاندارد باید از تایید جرثقیل‌های فرسوده و قدیمی خودداری کند، گفت: پایش مستمر ایمنی فضاهای عمومی در پایتخت توسط شهرداری از حوادث جلوگیری می‌کند.

صدر اعظم نوری عضو شورای شهر تهران، درباره وقوع حادثه سقوط جرثقیل در پایتخت و ایمنی تهران اظهار داشت: ایمنی یکی از موضوعات مهم در کلانشهر تهران محسوب می‌شود و به صورت منظم باید در فضای عمومی پایش ایمنی انجام گیرد.

وی گفت: اگر پایش های مستمر و دائمی انجام نگیرد هر لحظه امکان وقوع حادثه بزرگ در تهران و خسارت‌های مالی و جانی وجود دارد؛ بنابراین توجه شهرداری،‌شورای شهر و شهروندان در این زمینه بسیار حائز اهمیت است.

عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: طبق مقررات ملی ساختمان پروانه دهنده باید نظارت کافی را بر ایمنی ساختمان‌ها داشته باشد و اگر تخلفی صورت گرفته آن را به نظام مهندسی گزارش دهد تا از این طریق از وقوع حوادث پیشگیری شود.

نوری گفت: فعالیت بالا برای جرثقیل در فضای عمومی بدون رعایت نکات ایمنی و نصب علائم ممنوع است و متاسفانه ایمنی کامل برای جرثقیلی که هفته گذشته سقوط کرد رعایت نشده بود و حادثه سبب مرگ شهروندان و آسیب تعدادی از آنها شد.

وی تصریح کرد: سازمان ملی استاندارد باید از تایید جرثقیل فرسوده و قدیمی خودداری کنند و شهرداری نیز نظارت دائم داشته باشد چرا که در غیر این صورت حوادث زیادی در کمین شهروندان تهرانی خواهد بود.

اخبار و تازه ها , , , , ,
درباره admin