Blog

10 شهریور, 1398

ساخت جرثقیل با عبور از سد تحریم

 

 

 

یکی از پروژه‌های مهمی که امروز در بندر امیرآباد مورد بهره‌برداری قرار گرفت؛ جرثقیل موبایل بندری است که با عبور از سد تحریم‌ها ساخته شده است.

امروز شنبه 9 شهریورماه 98، سه پروژه به ارزش 547 میلیارد ریال در بندر استراتژیک امیرآباد افتتاح شد که یکی از آنها توسط بخش خصوصی و دو پروژه نیز توسط بخش دولتی به سرانجام رسید.

یکی از پروژه‌هایی که مورد توجه قرار گرفت؛ ساخت جرثقیل موبایل ساحلی (HMC) است که توسط یکی از جوانان نخبه کشور طراحی و توسط شرکت منگان ساخته شده است.

این شرکت از سال 1364 تاکنون در ساخت انواع تجهیزات بندری و راه و شهرسازی فعالیت دارد و مجموعه توانمندی‌ست که جوانان نخبه و متعهد و مجربی را مشغول کار کرده است.

به گفته نیما عباسی سازنده جرثقیل موبایل ساحلی، این دستگاه 273 تن وزن دارد. در فاصله 20 متری از ساحل می‌تواند 60 تن بار را بارگیری و تخلیه کند و ساخت داخل است.

وی می‌گوید: در ساخت جرثقیل‌هایی از این دست رقیب داخلی نداریم. با شرکت‌های خارجی رقابت واستانداردهای معتبر دنیا را داریم.

سازنده جرثقیل موبایل ساحلی اظهار داشت: قرارداد سه دستگاه جرثقیل به ارزش 6 میلیون و 200 هزار یورو را برای سه بندر داشتیم که 2 میلیون و 200 یوروی دیگر به آن اضافه شد و مجموعاً 8 میلیون و 400 هزار یورو هزینه در بر داشته است.

عباسی درباره تاخیری که در ساخت جرثقیل موبایلی بندر رخ داده است به آوای خزر گفت: سال 84 استارت کار بود که تا سال 86 ادامه یافت، تا سال 94 کار تعطیل شد. تحریم‌ها مانع بود و نتوانستیم برخی قطعات را وارد کنیم و عملا از سال 94 فعالیت خود را ادامه دادیم.

“70 درصد جرثقیل موبایل ساحلی(HMC) ساخت داخل و 30 درصد قطعات آن وارداتی است. با پیگیری‌هایی که انجام شد؛ از سال 94 توانستیم با دور زدن و عبور از سد تحریم و یافتن راه جدیدی برای تامین قطعات، این پروژه را به سرانجام برسانیم”.

به گفته سیاوش رضوانی مدیر بنادر و دریانوردی و منظقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد، با افتتاح پروژه‌های امروز، حدود 14 هزار میلیارد ریال بخش خصوصی و 7 هزار میلیارد ریال بخش دولتی سرمایه‌گذاری انجام داده است. با این توضیح که 8 هزار میلیارد ریال پروژه توسط بخش خصوصی در حال ساخت است.

اخبار و تازه ها , , , ,
درباره admin